
De ce „Parent as Coach”
✔ Înțelegi de ce copiii acționează așa cum o fac, pornind de la etapele de dezvoltare a creierului;
✔ Înțelegi impactul stilului tău de parenting;
✔ Afli ce efecte are stilul tău de comunicare și relaționare;
✔ Înțelegi cum să îți ajustezi stilul pentru efecte reale și constructive;
✔ Exersezi moduri de a răspunde în situații de stres sau alte situații negative;
✔ Descoperi cum poți susține cu adevărat copilul pentru ca el să își dezvolte o imagine pozitivă despre sine, despre prezentul și viitorul său;
✔ Susții copilul pentru a-și dezvolta stilul personal de învățare.
Următoarele cursuri
Structura cursului Parent as Coach

Ziua 1
✔ Introducere și așteptări;
✔ Creierul și cei patru piloni ai dezvoltării;
✔ Conexiune versus autenticitate;
✔ Jocul fizic.
✔ Comunicare de tip coaching

Ziua 1
✔ Abordarea de coach a părintelui;
✔ Rolurile părintelui în învățare;
✔ Exercițiul Play-Dough;
✔ Tipuri de întrebări care susțin dezvoltarea.

Ziua 2
✔ Tipuri de ascultare în conversații;
✔ Nivelurile logice și rolul lor în interacțiuni;
✔ Storytelling.

Ziua 2
✔ Eșec versus feedback;
✔ Construirea obiceiurilor sănătoase;
✔ Principiile Erickson și abordarea de coach;
✔ Sistemele din jurul copilului.
Cei patru piloni ai dezvoltării
Când ne gândim la planul fizic, privim spre modurile în care susținem o dezvoltare armonioasă de-a lungul etapelor de creștere și descoperim:
- Ce efect are jocul fizic în dezvoltare;
- Rolul oxitocinei în sistemele creierului;
- Cum dezvoltăm conștiința propriului corp;
- Cum integrăm planul fizic în dezvoltarea stimei de sine.
“Teach them to be comfortable in their bodies.” – Milton Erickson
În plan emoțional urmărim ca, pe măsură ce copiii noștri cresc, să dezvoltăm moduri de a gândi și principii care le permit să se raporteze pozitiv la propriile experiențe de viață. Ne interesează:
- Înțelegerea, acceptarea și gestionarea emoțiilor;
- Cum antrenăm copilul pentru asumarea emoțiilor;
- Cum se reflectă emoțional diferitele etape de dezvoltare a creierului;
- Cum ne raportăm la momentele dificile.
“Discover their patterns of happiness.” – M. Erickson
Dezvoltarea reală și eficientă are loc atunci când copilul se simte în siguranță și contextul de învățare este pozitiv. Copilul știe cum să-și propună obiective, să le urmărească și să genereze propriile soluții. Urmărim :
- Cum hrănim motivația intrinsecă;
- Când schimbăm paradigma rezultat versus progres;
- Cum învățăm copilul să învețe;
- Cum sprijinim copilul să își descopere propriului potențial.
“Pain is incomplete learning.” – M. Erickson
În final, toate converg către planul relațional. Raportarea sănătoasă a copilului în relația cu sine, cu cei din jur, cu sistemele din care face parte. Asta urmărim pentru adultul în devenire și atunci punem lupa pe:
- Principii, valori, credințe personale transmise;
- Limite, bariere trasate și setate sănătos;
- Echilibru individual, alegeri asumate, stimă de sine;
- Empatie vs. formele sale greșit înțelese.
“Don’t tell them to relax; tell them to ENJOY relaxing!” – M. Erickson
